Asiakaskokemuksia

"Osaan entistä paremmin tarjota asiakkailleni oivalluksia keinoista, joilla he voivat luoda arvoa – ja asiakkuuteni ovat kasvaneet.”

Katja Mikkonen
Tutkimusjohtaja, Taloustutkimus Oy

Katja Mikkonen on asiakaskohtaamisten konkari, hän on viihtynyt Taloustutkimuksessa asiakasvastuullisissa töissä jo 17 vuotta. "Työni on asiakkuuksien näköalapaikka. Autan asiakkaitani luotaamaan ympäristöä, sekä testaamaan ideoita tuotteista ja palveluista. Asiakkaat ovat ehdottomasti työni suola", Mikkonen sanoo. Hän tunnustaa olevansa intohimoinen oppija ja ottavansa usein osaa koulutuksiin.

”Olen tehnyt asiakas- ja myyntityötä pitkään. Pohdin, teenkö asioita aina samalla lailla? Halusin laadukkaaseen koulutukseen, joka tarjoaisi uusia ajattelumalleja”, Mikkonen kertoo. Hän vertaili asiakaskohtaamisen kursseja ja valitsi Aalto PRO:n Key Account Manager, eli KAM-koulutusohjelman. 

”Tarjontaa riittää, mutta monet myyntikoulutukset käyneenä tiesin varoa turhia kursseja, joissa joutuisin vain itse lukemaan vanhaa asiaa valmiista materiaalista. Halusin todella hyvän koulutusohjelman joka antaisi uutta ajateltavaa ammattilaiselle”, Mikkonen muistelee ja sanoo valinnan osuneen oikeaan. 

”Olin hyvin tyytyväinen koulutukseen. Aalto PRO:n kouluttajat olivat erittäin innostavia. Heillä oli taito tuoda tuttuun aihepiiriin todella tuoreita näkökulmia, uutta ajateltavaa ja käytännön vinkkejäkin. Opin esimerkiksi kysymään asiakkaiden tarpeista uudella tavalla ja se on selvästi tuottanut tulosta työssäni.” 

Osaan entistä paremmin tarjota asiakkailleni oivalluksia keinoista, joilla he voivat luoda arvoa – ja asiakkuuteni ovat kasvaneet.”

Mikkonen kuvaa koulutusohjelmaa isoksi kokonaisuudeksi. Hän kertoo sulattelevansa vielä oppimaansa, mutta näkevänsä jo nyt konkreettisia vaikutuksia omassa työssään: ”Osaan entistä paremmin tarjota asiakkailleni oivalluksia keinoista, joilla he voivat luoda arvoa – ja asiakkuuteni ovat kasvaneet.” 

Mikkonen kiittää Key Account Manager -koulutusta ammattitaitoisesti järjestetyksi kokonaisuudeksi ja sanoo tietävänsä muidenkin olleen todella tyytyväisiä.

“Ohjelmassa ehti hyvin verkostoitua. Keskusteluun oli varattu juuri sopivasti, muttei liikaa aikaa.” 

”Suosittelin KAM-ohjelmaa hiljattain eräälle asiakkaalleni, jonka kollegan tiesin olleen samassa koulutusohjelmassa kuin minä. Asiakkaani kertoi kollegansakin kehuneen ohjelmaa ja suositelleen lämpimästi osallistumista.”

Key Account Manager