Vastuullisuuden viestintä ja sidosryhmäsuhteet
The training provides various perspectives on communication as part of responsible business. It challenges the participants to analyze the bases of credible responsibility communications and assess your organization and its activities as a builder of a sustainable society.
Who is it for?
The training is suitable for people working in development, expert, and leadership roles with responsibility for environmental and quality issues. It is also suitable for those working in HR and communications units who are engaged in developing corporate responsibility and promoting stakeholder collaboration.
Start
Fee:
Contact us
Koulutus on osa Diploma in Responsible Business and Environmental Management -ohjelmaa
Ohjelma kehittää osallistujan laaja-alaista ymmärrystä liiketoiminnasta ja siihen liittyvistä vastuullisuusnäkökohdista. Se perehdyttää osallistujat vastuullisen liiketoiminnan olennaisiin käsitteisiin, malleihin ja toimintatapoihin.
Content and schedule
Training days
Day 1
Viestinnän rooli ja tehtävät
- Tiedonvälitys, sitouttaminen, suostuttelu, maineen rakentaminen ja oppiminen
Viestintää vastuusta – onko se jo historiaa?
- Vastuuviestinnän kehittyminen ajassa
- Erilaisia näkökulmia vastuuviestintään
Sidosryhmät ja dialogisuus
- Sidosryhmien erilaisia rooleja vastuullisuuden toteutuksessa ja siitä viestimisessä
Day 2
Uskottavan vastuuviestinnän edellytykset
- Yrityksen visio ja vastuullinen tarina
- Strategisen ja operatiivisen tason tehtävät ja rajat
Vastuullisten toimenpiteiden ja viestinnän jatkuva parantaminen ja kehittäminen
- Tietoisuuden lisääminen
- Pitkäjänteisyys ja ketteryys
- Johdonmukaisuus ja kunnianhimo
Faculty
Maria Joutsenvirta, researcher, Aalto University
Sari Kuvaja, Corporate Responsibility professional, Sari Kuvaja Signals