Toimitusketjun vastuullisuus
There is a tendency to have a too limited outlook on what responsibility is. It is easy to think that a company's social responsibility and environmental responsibility are separate from the company's financial objectives. However, all three objectives, namely good economic, environmental, and social responsibility, are strongly interlinked. For the economic result to be good, the environmental and social impact must also be right. This is about identifying opportunities as well as minimizing risks.
Training provides a better understanding of what environmental responsibility and social responsibility in the supply chain mean and how they can be applied in your own organization. Within supply chains, properly designed social and environmental responsibility measures in supply chains, for example, can be a source of competitiveness and cost savings, as well as improve a firm’s corporate image.
Who is it for?
The training is suitable for people working in development, expert, and leadership roles with responsibility for environmental and quality issues. It is also suitable for those working in HR and communications units who are engaged in developing corporate responsibility and promoting stakeholder collaboration.
Start
Fee:
Contact us
Koulutus on osa Diploma in Responsible Business and Environmental Management -ohjelmaa
Ohjelma kehittää osallistujan laaja-alaista ymmärrystä liiketoiminnasta ja siihen liittyvistä vastuullisuusnäkökohdista. Se perehdyttää osallistujat vastuullisen liiketoiminnan olennaisiin käsitteisiin, malleihin ja toimintatapoihin.
Content and schedule
Training days
Päivä 1: Ympäristövastuu toimitusketjussa
- Vihreät ostokriteerit
- Standardit, lainsäädäntö, codes of conduct, (conflict minerals)
- Elinkaaren hallinta
- Erilaisten vastuullisuussertifikaattien vertailu
- Kuljetus ja hiilijalanjälki
- Materiaalivalinnat
- Reverse logistics
- Harjoitus: Miten käyttää näitä työkaluja omassa organisaatiossa?
Päivä 2: Sosiaalinen vastuu toimitusketjussa
- Case: Finnwatch: Miten ja kuinka he arvioivat toimittajien kohtelua?
- Harjoitus: Miten tämä soveltuu omaan organisaatioon?
- Case: Tetrapak Oy
- Muut (auditointi, yhteiskehittäminen, maineenhallinta arvoketjussa)
Faculty
Katri Kauppi, Assistant Professor, Aalto University
Program Fee and Registration
Program Fee
The program fee is €1,640 (+ VAT).
Registration
Register for the program by June 2, 2022.