Haku / ilmoittautuminen

Haku / ilmoittautuminen

Paikka

Paikka

Toistuvuus

Toistuvuus

Edellinen sivu

Koulutusohjelma järjestetään vuonna 2021 ensi kertaa suomenkielisenä.

Diploma in Global Sourcing

Tukifunktiosta liiketoiminnan strategiseksi kumppaniksi

Diploma in Global Sourcing on laaja strategisen hankinnan koulutusohjelma, joka sisältö on rakennettu tiiviissä yhteistyössä Aalto-yliopiston asiantuntijoiden ja yritysmaailman edustajien kanssa. Ohjelma tarjoaa kattavan kuvan globaalin, strategisen ja tehokkaan hankinnan kehittämisestä kohti ulkoisten resurssien johtamista yrityksen liiketoiminnan tavoitteet huomioiden.

7090% yrityksen kustannuksista muodostuu ulkoisten palveluiden ja tavaroiden hankinnoista. Ei siis ole ihme, että hankinnalle on usein asetettu tavoitteeksi nopeiden voittojen saavuttaminen säästöjen kautta. Hankinnalla on kuitenkin tärkeä rooli myös liikevaihdon kasvattamisessa ulkoisen resurssiverkostonsa avulla.

Liiketoiminnan kasvulle ja kannattavuudelle on keskeistä se, miten näitä ulkoisia resursseja johdetaan, hallitaan ja kehitetään.  Koulutuksen sisällölliset teemat on valittu niin, että ne tukevat parhaiten yrityksiä joissa hankinnan roolia halutaan kehittää liiketoiminnan tavoitteita paremmin tukevaksi, ulkoisia resursseja hyödyntäen.

 

Ota yhteyttä

Diploma in Global Sourcing -koulutus luotiin alun perin globaalisti toimivan suomalaisen suuryrityksen hankinta- ja ostotoiminnan kehittämisohjelmaksi. Sittemmin yli 200 hankinta-ammattilaista on osallistunut avoimeen DGS-ohjelmaan kehittääkseen sekä itseään että yritystään. Hankinta- ja ostotoiminta on kehittynyt huomattavasti sen jälkeen, kun avoin ohjelma käynnistettiin vuonna 2008, ja koulutusta on kehitetty sen mukaisesti.

Koulutuksen sisältö on suunniteltu yritysten ja osallistujien kehitystarpeiden mukaisesti.

Käytettävien oppimismenetelmien ansiosta osallistujat saavat laajan näkemyksen hankinnasta käytännön tasolla.

Kouluttajamme jakavat uusimman kansainvälisen akateemisen tiedon ja erittäin vankan käytännön kokemuksensa.

Hyödyt

Koulutus tarjoaa kattavan tietopaketin hankintojen roolista ja kasvattaa taitoja hankinnan kehittämiseksi. Käytännönläheiset tehtävät ja työkalut auttavat hyödyntämään opittua jo ohjelman aikana. Koulutuksen jälkeen osallistujalla on hallussaan kokonaiskuva modernista hankinnasta ja ymmärrys siitä, millaisilla toimenpiteillä kehitystä voi lähteä viemään eteenpäin omassa organisaatiossa. Ohjelma tarjoaa uusia näkemyksiä, sovellettavia konsepteja ja käytännön työkaluja, jotka tehostavat ja helpottavat päivittäistä työtäsi.

Oivalla hankinnan merkitys liiketoiminnan tuloksessa ja arvon luojana
Omaksu työkalut joiden avulla johtaa strategisesta hankintaa
Jaa kokemuksiasi ja verkostoidu alan ammattilaisten kanssa
Helpota päivittäistä työtäsi ohjelman aikana sovellettavien tehtävien avulla

Kenelle?

Koulutus on suunnattu ostojen, hankinnan ja toimitusketjun kehittämisestä vastaaville ammattilaisille. Koulutus sopii myös henkilöille, jotka tekevät yhteistyötä hankinnan kanssa esim. tuotanto-, tutkimus- ja kehitys- tai myyntitoiminnoissa.

Koulutus tarjoaa hankintapäälliköille ja muille hankinnan ammattilaisille ainutlaatuisen mahdollisuuden kehittää hankintaa ja verkostoitua muiden hankinnan ammattilaisten kanssa – tartu tilaisuuteen nyt ja ilmoittaudu mukaan!

 

Sisältö ja aikataulu

Koulutus koostuu kymmenestä online ja f2f koulutuspäivästä, joiden aikana perehdyt valittuihin teemoihin asiantuntijoiden johdolla. Koulutuspäivien aikana hyödynnämme monipuolisia oppimismenetelmiä: luentoja, keskusteluja, ryhmätehtäviä ja pelejä.

Osallistujat suorittavat itsenäisesti verkkokurssin Fundamentals of Supply Chain Management, perehtyvät laajaan kirjalliseen aineistoon (artikkelit + kirja) sekä tekevät monipuolisia ja käytännönläheisiä tehtäviä.

Rakenne

10 koulutuspäivää

Koulutuspäivät koostuvat luennoista, keskusteluista, ryhmätehtävistä ja peleistä

Verkkokurssi

Koulutukseen sisältyy Fundamentals of Supply Chain Management -verkkokurssi

Lukupaketti ja Aalto-yliopiston teemavideot

Opetusjaksoihin valmistaudutaan monipuolisen aineiston avulla

Koulutusjaksot

Kouluttajat

Kaikki suomalaiset ja ulkomaiset kouluttajat on valittu huolella akateemisen ja liike-elämän kokemuksensa perusteella.

Katri Kauppi

Logistiikan apulaisprofessori, tieto- ja palvelutalouden laitos, Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulu

Harri Lorentz

Associate Professor, University of Turku

Mikko Sandelin

Researcher, Aalto University School of Business

Tomi Merenheimo

Attorney-at-law, Magnusson

Thomas Johnsen

Professor, Audencia Business School

Katariina Kemppainen

Professor of Practice, Aalto University School of Business

Kustannukset ja ilmoittautuminen

Aloitusajankohta

Luettavaa aiheesta