Haku/ilmoittautuminen

Haku/ilmoittautuminen

Paikka

Paikka

Toistuvuus

Toistuvuus

Edellinen sivu

Palvelumuotoilu ja Lean sote-palveluissa

Ota haltuun menetelmät ja välineet asiakaslähtöiseen palveluiden ja tehokkaiden prosessien kehittämiseen.

Asiakaslähtöisyys on keskeinen osa vaikuttavia sosiaali- ja terveyspalveluita. Sote-palveluja on perinteisesti rakennettu organisaatio- ja prosessilähtöisesti, mutta toimintaympäristön ja teknologian kehittyessä nähdään yhä kirkkaammin, että asiakkaan tulee olla keskiössä. Tässä ohjelmassa tutustutaan ajattelumalleihin ja työkaluihin, joiden avulla jokainen voi olla edistämässä oman organisaationsa siirtymistä kohti asiakaskeskeisempää huomista.

Ohjelmassa tutustutaan teorian ja konkreettisten harjoitusten avulla  kahteen keskeiseen asiakaslähtöiseen metodologiaan; palvelumuotoiluuun ja Leaniin. Lisäksi käydään läpi muutosojohtamisen keskeisiä sudenkuoppia ja työkaluja. Ohjelman aikana mm. suunnitellaan ja toteutetaan ohjattu palvelumuotoilun harjoitustyö oman organisaation tarpeista lähtien.

Ohjelmasta tekee uniikin se, että Leania ja palvelumuotoilua tarkastellaan nimenomaan sosiaali- ja terveydenhuollon kontekstissa, jossa kliiniset, lainsäädännölliset ja organisatoriset rakenteet antavat mielenkiintoisen lisämausteen menetelmien onnistuneelle soveltamiselle.

Lataa esite Kysy lisätietoja

Opit soveltamaan palvelumuotoilua ja Leania oman sote-organisaatiosi vaikuttavuuden parantamiseksi – siellä missä menetelmistä on eniten hyötyä.  

Voit viedä kehitysideat heti käytäntöön ohjattujen harjoitusten avulla.

Verkostoidut alan huippuasiantuntijoiden ja tulevaisuuden soten kehittäjien kanssa.

Hyödyt

Palvelumuotoilun ja Lean-menetelmien avulla organisaatiosi kehittää ja ottaa käyttöön sote-palveluja, jotka ovat oikea-aikaisia, asiakaslähtöisiä ja resurssitehokkaita. Saadessasi ohjelman opit organisaatiosi käyttöön vahvistat organisaatiosi asiakas- ja henkilöstökokemusta sekä asemaasi vaikuttavan sosiaali- ja terveydenhuollon edelläkävijänä.

Opit palvelumuotoilun ja asiakaslähtöisen ajattelun avulla parantamaan sote-palveluja
Omaksut helppokäyttöisiä Lean-työkaluja, joiden avulla sujuvoitat palveluprosesseja
Kehität palveluistasi asiakaslähtöisempiä ja resurssitehokkaampia

Kenelle? 

Sote-johtajat, vanhuspalvelujohtajat, yksiköiden johtajat, kehittämispäälliköt ja muut kehittämisvastuussa olevat. 

Ohjelma soveltuu julkisen ja yksityisen sote-sektorin asiantuntijoille ja kehittäjille.

Sisältö ja aikataulu

Palvelumuotoilu ja Lean sote-palveluissa -ohjelman fokuksena on siirtyminen sote-palvelujen uuteen aaltoon, vaikuttavuusperusteiseen järjestelmään. Asiakkaan roolin vahvistuminen näkyy myös sosiaali- ja terveydenhuollossa ja vaikuttavuudelle perustuvassa järjestelmässä asiakas on keskiössä luonnostaan. Palvelujen tuottamisessa resurssitehokkuus on avainasemassa.

Ohjelmaan kuuluu 6 lähipäivää sekä online-opintoja. Opiskelu koostuu lähiopetuspäivistä, välitehtävistä sekä ryhmätehtävistä.

Rakenne

Vuorovaikutteinen lähiopetus

Kuusi sote-alan asiantuntijoiden vetämää valmennuspäivää

Harjoitustehtäviä

Omaan toimintaympäristöön sovellettavat tehtävät tukevat oppien viemistä käytäntöön

Online-modulit

Verkko-opinnot tuovat joustavuutta ohjelman suorittamiseen

Koulutusjaksot

Suunniteltu yhdessä asiantuntijoiden kanssa

Aalto PRO on suunnittelut koulutusohjelman yhdessä Kaufmann Agencyn (sote-sektoriin erikoistunut palvelumuotoilutoimisto) ja muiden sosiaali- ja terveysalan asiantuntijoiden kanssa.

Luettavaa aiheesta

Kustannukset ja ilmoittautuminen

Kustannukset

Palvelumuotoilu ja Lean sote-palveluissa -ohjelman hinta on 2 900 € (+ alv).

Ilmoittautuminen

Ilmoittaudu ohjelmaan 23.10.2019 mennessä.

Aloitusajankohta