Haku / ilmoittautuminen

Haku / ilmoittautuminen

Paikka

Paikka

Toistuvuus

Toistuvuus

Vastuullisuusviestintä ja -markkinointi

Vastuullisuusviestintä ja -markkinointi -koulutus tarjoaa monenlaisia näkökulmia viestintään osana vastuullista liiketoimintaa. Se haastaa osallistujat analysoimaan vastuullisuusviestinnän uskottavuuden lähtökohtia ja arvioimaan sekä omaa organisaatiota että sen toimintaa kestävän yhteiskunnan rakentajana.

Koulutuksen aikana perehdyt siihen, mihin uskottava vastuullisuusviestintä perustuu ja miten sitä tehdään. Opit, kuinka dialogia käydään vastuullisesti ja kenen kanssa sitä täytyy käydä. Saat eväitä luottamuksen rakentamiseen eri sidosryhmien kanssa. Hahmotat, miten viestiä vastuullisesti sekä miten viestiä vastuullisuudesta osana organisaation markkinointia.

Kenelle?

Vastuullisuusviestintä ja -markkinointi -koulutus on tiivis, kaksipäiväinen koulutuskokonaisuus jonka aikana keskitytään erityisesti vastuullisuusviestinnän lähtökohtiin, vastuullisuusviestinnän eri näkökulmiin sekä sidosryhmäviestintään. Koulutuksen aikana opit kartoittamaan omalle organisaatiolle vastuullisuusviestinnän kannalta olennaiset sidosryhmät ja laatimaan oman organisaation sidosryhmävuoropuhelun suunnitelman. 

IlmoittauduKysy lisätietoja

Saat oppeja kouluttajilta, joiden tausta on sekä tieteessä ja tutkimuksessa että liike-elämässä

Monitaustainen osallistujaryhmä

Koulutuksen ajankohtainen sisältö luo vaikuttavan oppimiskokemuksen.

Koulutus on osa Vastuullisuus ja liiketoiminta -kokonaisuutta

Ohjelma kehittää osallistujan laaja-alaista ymmärrystä liiketoiminnasta ja siihen liittyvistä vastuullisuusnäkökohdista. Se perehdyttää vastuullisen liiketoiminnan olennaisiin käsitteisiin, malleihin ja toimintatapoihin.

Sisältö

Päivä 1: Vastuullisuus, viestintä ja sidosryhmät

  • Vastuuviestinnän lähtökohdat, tehtävät ja haasteet

  • Vastuuviestinnän sidosryhmät, dialogisuus ja sidosryhmäohjelma

Päivä 2: Vastuullisuus, markkinointi ja vaikuttaminen

  • Uskottavan vastuuviestinnän edellytykset

  • Miten yritysten laajeneva rooli kestävän hyvinvoinnin rakentamisessa vaikuttaa markkinointiin ja viestintään?

  • Implementointi

Kouluttajat

Maria Joutsenvirta

KTT Maria Joutsenvirta on vastuullisesta liiketoiminnasta väitellyt Aalto-yliopiston tutkija, joka on tutkinut yritysvastuun arvoristiriitoja, sidosryhmäsuhteita ja mediakeskustelua sekä suomalaisessa että monikansallisessa ympäristössä.

Sari Kuvaja

Sari Kuvaja on vastuullisuuspalvelujen johtaja, osakas ja hallituksen puheenjohtaja Third Rock Oy:ssä.

Hän on yritysvastuun ja vastuuviestinnän moniosaaja, joka konsultoi yrityksiä vastuullisen liiketoiminnan kehittämisessä ja toteutuksessa sekä vastuuviestinnässä.

Kustannukset ja ilmoittautuminen

Aloitusajankohta