Edellinen sivu

VSM – arvovirta-analyysin perusteet ja toteuttaminen

Sujuvuutta prosesseihin

Arvovirtakuvauksen avulla opit tunnistamaan, havainnollistamaan ja ymmärtämään organisaatiosi keskeisten prosessien nykytilan sekä asettamaan tavoitteet ja suunnittelemaan toimenpiteet prosessien sujuvoittamiselle. VSM arvovirta-analyysin tavoitteena on valitun prosessin kokonaisläpimenoajan lyhentäminen, jotta organisaatio pystyy paremmin vastaamaan asiakasvaatimuksiin,  olipa kyseessä palveluprosessi, materiaali-, informaatio- tai vaikkapa potilasvirta.

Koulutuksen aikana opit arvovirta-analyysin toteuttamisen valitsemaasi esimerkkiprosessia hyödyntäen. Tunnistat prosessin virtauksen esteitä, pullonkauloja ja hukkaa, jotka hidastavat kokonaisläpimenoaikaa. Opit analysoimaan ja priorisoimaan kehittämiskohteet sekä tunnistat hukkien juurisyyt ja laadit toimenpidesuunnitelman niiden poistamiseksi.

Koulutuksessa saat tekniset valmiudet VSM:n toteuttamiseen: opit kuvaamaan nykytilan, asettamaan tavoitetilan ja laadit toimenpidesuunnitelman prosessin parantamiselle. Saat kouluttajalta tukea webinaarimuodossa oman prosessikuvauksen työstämiseen ja etenemisen varmistamiseen ja samalla opit muiden prosesseista.

Pyydä lisätietoja Kaikki lean-koulutukset

Aloitus

8.5.2019

Haku/ilmoittautuminen

Paikka

Toistuvuus

Hinta:

www.aaltopro.fi/vsm

Ota yhteyttä

Saat nopeasti konkreettisia hyötyjä – ei turhaa teoretisointia

Pureudut valitun prosessin systemaattiseen läpivalaisuun ja laadit käytännön parannuksiin johtavan toimenpidesuunnitelman  

Saat ohjaajalta tukea oman prosessin parannusten työstämiseen

Hyödyt

Organisaation kyky vastata paremmin asiakasvaatimuksiin paranee, kun kehittämiskohteeksi valitun keskeisen prosessin kokonaisläpimenoaika lyhenee. Koulutuksessa käydään vaihe vaiheelta arvovirran kuvaaminen ja analysointi sekä opitaan löytämään sopivat parannusmenetelmät prosessin sujuvoittamiseksi.

Opit paremmin vastaamaan asiakasvaatimuksiin prosesseja sujuvoittamalla
Saat konkreettisia keinoja arvovirran kuvaamiseen ja analysointiin
Tunnistat prosessien pullonkaulat ja opit poistamaan hukkaa
Suunnittelet tavoitetilan ja laadit toimenpidesuunnitelman valitsemasi esimerkkiprosessin parantamiseksi

Kenelle? 

Koulutus on tarkoitettu erityisesti palveluprosessien kehittämisestä kiinnostuneille  asiantuntijoille, jotka haluvat parantaa asiakaskokemusta sujuvammilla prosesseilla ja oppia nopeasti hyödynnettäviä keinoja parannusten saavuttamiseksi.

Mikäli sinua kiinnostaa tutustua laajemmin lean -työkaluihin tarjoamiin mahdollisuuksiin, katsothan myös muut koulutuksemme aiheen ympäriltä.

Katso kaikki lean-koulutukset

Sisältö ja aikataulu

Koulutuksen aikana laadit valitsemasi prosessin konkreettisen arvovirtakuvauksen, kuvaat tavoitetilan parannuksille ja laadit toimenpidesuunnitelman parannusten toteuttamiseksi. Koulutuksen kesto on kaksi lähiopetuspäivää. Niiden välillä pidetään kaksi ryhmissä toteutettavaa sparraus-webinaaria oman projektin etenemisen varmistamiseksi ohjaajan tukemana.

Koulutus on osa Lean-työkalut -kokonaisuutta. Voit valintasi mukaan käydä joko yksittäisen koulutuksen tai osallistua kaikkiin kolmeen koulutukseen parhaan hyödyn ja oppimistuloksen aikaansaamiseksi. Siirry Lean-työkalut -koulutuksen sivulle.

Rakenne

Lähiopetusta

Kaksi workshop-tyyppistä lähiopetuspäivää kokeneen lean-asiantuntijan johdolla

Soveltava harjoitustehtävä

Oman organisaation keskeisen prosessin konkreettinen arvovirtakuvaus

Sparrauswebinaarit

Oman projektin etenemisen sparraus kouluttajan kanssa

Koulutusjaksot

Kouluttaja

Jarmo Kortelahti

Certified Lean Six Sigma Master Black Belt, Kaizen Leader Jarmo Kortelahdella on yli 15 vuoden kokemus muutosohjelmista ja jatkuvan parantamisen kulttuurin kehittämisestä globaalissa ympäristössä sekä liiketoiminnan johtotehtävissä että konsulttina finanssi-, operaattori-, IT- ja telekommunikaatio sekä finanssitoimialoilta.

Kortelahden asiantuntemusalueitaan ovat Kaizen ja Lean Six Sigma –projektien toteutus ja mentorointi sekä Lean ja Six Sigma –kouluttaminen. Muita osaamisalueita ovat prosessijohtaminen, prosessien tehostaminen, suorituskyvyn optimointi ja prosessiarkkitehtuuri, asiakaskokemuksen mittaaminen ja parantaminen sekä konsernitason asiakaskokemusmittariston rakentaminen.

Jarmo on sertifioitu Lean Six Sigma Master Black Belt ja Kaizen Leader.

Kustannukset ja ilmoittautuminen

Aloitusajankohta